Ikarus 280T – trolejbus powstały na bazie autobusu Ikarus 280. W zależności od wersji pojazdy zostały wyposażone w elektronikę firmy Ganz, zdemontowaną z trolejbusów ZiU-5 albo innych producentów. Trolejbusy tego typu jeździły w NRD, Północnej Korei i na Węgrzech. W Polsce do używanych nadwozi autobusów Ikarus 280 montowano napęd elektryczny w firmie KPNA Słupsk i tworzono trolejbus Ikarus 280E.
W Budapeszcie pierwszy trolejbus Ikarus 280.T1 (wyposażony został w napęd ze skasowanych ZiU-5) został zbudowany w latach 1975–1976 i wszedł do eksploatacji z numerem taborowym 100. Równolegle z nim powstała krótka wersja Ikarus 260T oznaczona numerem 600. Egzemplarz został wycofany w 1991 roku, a w 2000 roku skasowany. Od 1976 do 1978 roku powstała pierwsza oficjalna seria oznaczona 280.91.
poniedziałek, 18 lipca 2016
Ikarus 280
Ikarus 280 – węgierski autobus przegubowy z fabryki Ikarusa. Na początku lat 90. montowane były one również w Wałbrzychu i Mikołowie Jamnie, a na plac przeładunkowy Sosnowiec Południowy dostarczano gotowe karoserie z Węgier.
Model Ikarus 280 był produkowany w wielu odmianach oznaczanych kombinacjami liczb i ewentualnie liter po kropce w ich nazwie.
W 1974 roku do WPK Katowice sprowadzone zostało 15 egzemplarzy wersji Ikarus 280.02, która przeznaczona była na rynek NRD.
Model Ikarus 280 był produkowany w wielu odmianach oznaczanych kombinacjami liczb i ewentualnie liter po kropce w ich nazwie.
W 1974 roku do WPK Katowice sprowadzone zostało 15 egzemplarzy wersji Ikarus 280.02, która przeznaczona była na rynek NRD.
- Lata produkcji 1973-1986
- Silnik Raba D2156HM6U
- Skrzynia biegów Praga 2M70.16
- Układ drzwi 2-2-2-2 harmonia później płaty
- Miejsca 35/112
- Kraj Węgry, Budapeszt
Subskrybuj:
Posty (Atom)